AnadoluTayfası.Net ( ATN )
Ah dünya, sen neden böylesin.. Arada bir gülen görmesem, ölesim geliyor, ölesim..
Geri git   AnadoluTayfası.Net ( ATN ) > Yaşama Dair > Dini Bölüm & İslam Dünyası > Allah Dostları

İbn Arabi ye Göre Herşey Allah tır

Allah Dostları
İbn Arabi ye Göre Herşey Allah tır, ve İbn Arabi ye Göre Herşey Allah tır allah herşeydir, herşey allahtır, ibn arabi kafir, ibn arabi kafir dostlari, ibni arabi allah tanımı, ibni arabi put anlayışı, ibni arabiye, ibni arabiye göre akıl, ibni arabiye göre allahın varlığı, hakkında bilgiler ve daha fazlasını içeriyor.. Devamını Oku...

 
01-08-2010 18:06 Yazan: RamizZz
İbn Arabi'ye Göre Herşey Allah'tır

İbn Arabi'ye Göre Herşey Allah'tır

Sponsorlu Bağlantılar

Kendi eserlerinden İbni Arabinin Allah inancı

İbn Arabi'ye göre Allah her şeydir yahut her şey Allahtır.

Çünkü vahdeti inancına göre alemde ikilik değil, birlik vardır.

Bu birlik ya Allanın sey olması yahut her şeyin Allah olmasıyla sağlanmış olmaktadır. İbn ki bu inancı şöyle ifade etmektedir:



"Onlar kendisi olduğu halde, eşyayı açığa çıkaran münezzeh olsun.(Fususu'U-likem, Bali Şerhi, 375, İstanbul 1309 h. Kaşani Şerhi, 1/192, Tali. Dr.' Ebu'l-A'la Afifi, Kahire 1321)

"Arif, hakkı (AHab'ı) her şeyde gören, beiki herşeyin kendisi olarak görendir.(Fususu'U-likem, Bali Şerhi, 375, İstanbul 1309 h. Kaşani Şerhi, 1/192, Tali. Dr.' Ebu'l-A'la Afifi, Kahire 1321)



îbn Arabi, Allahm, yaratıkların nitelendiği bütün sıfatlarla nitelenmesi onların tanımlarının aynı zamanda Allah'ın tanımı olduğunu da

söyleye*rek inancını şöyle pekiştirmektedir:



"Herşeyin tarifi (haddi) aynı zamanda Hakk'ın (Allah'ın) tarifidir. Yaratıkların ve eserlerin müsemmalarında sirayet etmiştir. Gören de, görülen de odur. Alem onun suretidir.

Alemin ruhu ve yöneticisi de O'dur. O büyük insandır.( Fususu'l-Hikenı. H>-17, Şevki Bey Matbaası. 1287, Aynı yerde, Kainatla Allah'ın görünümleri olan bütün varlikl.tr ihata edilerek tarif edilemediği için

Allah'ın tarifinin de yapıl.ımıyacanıj'i söylemektedir).



Alemde görülen bütün suretlerin Allah olduğunu ifade ederek şöyle de*vanı etmektedir:



"Onlar hakkın zahiri (görüntüsü)'dür. Çüntçü 6 zahirdir.

Onların batını (gizlisi) de O'*dur. Çünkü batın O'dur. Evvel de O'dur.

Çünkü bunlar yok iken O vardı. Ahir de O'*dur.

Çünkü bunlar ortaya çıktığı zaman Allah onların kendisiydi.

(Fususu'l-Hikem, 112). İbn Arabi, tanrı anlayışını belirterek şöyle

devam ediyor: "O, ortaya çı*kanların kendisidir. Ortaya çıktığı durumda

gizli olanların da kendisidir.



Ortada başkasının gördüğü birşey yoktur.

"Kendisinden batın olacak birşey de yoktur. O kendisine

zahir ve kendisinden gizli (batın)'dır.

Ebu Said el-Harraz. diye adlandırılan da odur. Görülen ve isimlendirilen başka var*lıklar da odur

(Fusıısu'l-Hikenı, 77, el-Halebi baskısı)



İbn Arabi'ye göre, Allah'ı bilen gerçek arif, Allah'ın tabiattaki

varlıkların suretlerinde sirayet edişini, yani panteizmi gören ve alemdeki bütün varlık*ların suretlerinde Allah'ın bizzat suretini müşahede eden kimsedir.

( ibn Arabi, A. g. e. 104, Şevki Bey Matbaası, 12B7)



Fususu'l-Hikem kitabını tercüme ve şerheden A. Avni konuk da bu anla*yışı tekit ederek Gülşen-i Raz'dan şu alıntıyı yapmaktadır:

"Madem ki eşya varlığının görünümleridir, o halde put da o

görünümlerden biridir Ey aklı olan adam! İyi düşün, put varlık

bakımından batıl değildir.

Bi! ki Ailah onun yaratıcısıdır. İyiden sadır olan her şey İyidir,

O makamda ne var olmuşsa, hayrm kendisidir. Onda bir şer varsa, o da başkasındandır.



Müslüman putun ne olduğunu bilseydi,

(Yani, putun kendisine bakmayıp onu Allah'ın bir görünümü olarak

görseydi, putu kötülemez ve puta tapanları kafir saymazdı),

dinîn putperestlikten ibaret olduğunu an*lardı.



Müşrik putun farkında olsaydı, dininde hiç dalalete düşer miydi?

O, putun an*cak dış yaratılışını gördü, onun için şeriatta kafir oldu. Sen de onda gizli olan Hak'kı görmezsen, şeriatta sana da müslüman demezler.

(A. Avni Konuk, Fustısu'l-I likem Tercüme ve Şerhi, 1/258)



Görüldüğü gibi, îbn Arabi'nin anlayışındaki tanrı, her türlü

varlık ve yokluğu içine almaktadır. Şöyle diyor:

"Kendi kendine yüce olan, örf, akıl ve şeriatta ister iyi, ister kötü olsun, hiçbir sıfattan yoksun kalmayacak şekilde varlık ve yokluğa

ait bütün Özellikleri kapsayan kemale sahip olandır. İşte bu, sadece Allah'ın müsemmasına mahsustur.

( Fususu'l-l-likem, 79)



Varlığın dirilteceği ve yokluğun yok edeceği hangi tanrıdır bu?

Örf, akıl ve şeriatta kotülenebilecek hangi ilahtır bu?

İbn Arabi'nin anlayışındaki tanrı bütün kötülüklere sahip bir tanrı olmaktadır. Böyle olunca onu örf, akıl ve şeriat neden kötülemesin?

( İbrahim Sarmış, Tasavvuf ve İslam, Ekin Yayınları: 177-178.)

Sponsorlu Bağlantılar
Gitti Gidiyor..
 
Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
İmam Şarani ve Muhyiddin İbnü l-Arabi ye Göre Nübüvvet İnancı - Mahmut Çınar UzZMaN Kitap Tanıtımı 0 04-26-2013 16:20
Yeliz - Allah Kalbine Göre Versin 2010 TUtHiii Müzik Sohbetleri 0 06-12-2010 14:26
Herşey ALLAH ı zikrediyor Mah-mud Allahü Teala 0 02-11-2010 12:25
Herşey ALLAH ı zikrediyor Bilgili Allahü Teala 0 01-05-2010 19:37
Herşey Allah Için Olmalı Selametle Allahü Teala 0 01-05-2010 19:08



Powered By vBulletin® Copyright ©2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.0 PL2 ©2011, Crawlability, Inc.

ShevKose